[rank_math_breadcrumb]

تخفیف بیمه ثالث متحول شد

تخفیفات قبلی دارندگان بیمه شخص ثالث از حقوق مکتسبه آنهاست و به جای خود باقی خواهد ماند و این آیین نامه از تاریخی که ابلاغ شده است اجرایی می باشد و در صورت ادامه نداشتن خسارت سالانه ۵ درصد به تخفیف آنها اضافه می شود.

بیمه شخص ثالث برای خیلیها بسیار آشناست. چون برای رانندگی در ایران داشتن این بیمه نامه کاملا اجباری و نداشتن آن نیز جریمه به همراه دارد.

از مهر ماه 1396 نیز تغییراتی محسوسی توسط بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه گر ابلاغ شد. اضافه شدن کد یکتا به همه بیمه نامه های صادره شرکتهای بیمه و این آخری نیز تحولات اساس در نحوه تخفیف دادن به دارندگان بیمه شخص ثالث در زمان تمدید آن می باشد.

بر اساس مصوبه شورایعالی بیمه و هیات وزیران چارچوب تخفیفات بیمه شخص ثالث در راستای حمایت از رانندگان قانونمدار و  برقراری عدالت، ضوابط تخفیفات حق بیمه شخص ثالث تغییر کرد.

در آیین نامه قبلی در صورتی که شخصی تصادف میکرد با یکبار استفاده از خسارت شخص ثالث کل تخفیفات آن از بین می رفت اما در آیین نامه جدید به منظور حفظ حقوق بیمه گذاران ترتیبی اتخاذ شد که در تصادفات  منجر به خسارت مالی برای بار اول  ۲۰واحد درصد تخفیفات و در تصادف دوم۳۰واحد درصد و در تصادف سوم  به بعد ۴۰واحد درصد آن از بین می رود. در تصادفات جانی نیز،۳۰واحد درصد برای خسارت اول، ۷۰واحد درصد بار دوم و ۱۰۰واحد درصد بار سوم از تخفیفات کاسته می شود.

همچنین برای حمایت از بیمه گذارانی که ریسک پایین تری دارند، اضافه نرخ برای رانندگان پرخطر اعمال می شود. یعنی بطور مثال اگر فردی ۲۰درصد تخفیف عدم خسارت داشته باشد و دوبار تصادف در آن سال بیمه ای داشته باشد چون ۳۰واحد درصد از مجموع تخفیفات آن بیشتر است ۱۰درصد به نرخ حق بیمه آن اضافه می شود. همچنین در صورت راه افتادن سامانه نیروی انتظامی به ازاء هر نمره منفی تخلف حادثه ساز یک درصد و جمعاً ۳۰ درصد می تواند به حق بیمه اضافه شود.

تخفیفات قبلی دارندگان بیمه شخص ثالث از حقوق مکتسبه آنهاست و به جای خود باقی خواهد ماند و این آیین نامه از تاریخی که ابلاغ شده است اجرایی می باشد و در صورت ادامه نداشتن خسارت سالانه ۵ درصد به تخفیف آنها اضافه می شود.

در این طرح کوپن های بیمه شخص ثالث حذف خواهد شد. در واقع هدف از طراحی کوپن برای آمارگیری میزان تصادفات بود اما با تمهیدات اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مقرر شد، از اول سال آینده چاپ کوپن حذف شود چرا که تمام اطلاعات به صورت سیستمی ثبت می شود و در اختیار تمام شرکت های بیمه قرار دارد و محاسبه تخفیفات و جرائم بر اساس آنها انجام می گیرد و کوپن یک امر زائدی است.

 

  • شرایط خرید بیمه ثالث از شرکت کارگزاری ماهان فرزام:

الف– برای عموم: ۲۰ درصد پیش پرداخت و ۴ قسط متوالی ماهانه (بصورت چکی مالک خودرو) به شرطی که هر قسط کمتر از ۵۰ هزار تومان نباشد.

ب– برای پرسنل شرکتهای طرف قرارداد: در ۱۰ قسط متوالی ماهانه بدون پیش پرداخت (بصورت کسر از حقوق) به شرطی که هر قسط کمتر از ۵۰ هزار تومان نباشد.

برای خرید غیر حضوری بیمه شخص ثالث با شماره 41752000 تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
farzaminsurance

farzaminsurance


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *