[rank_math_breadcrumb]

اگر بیمه ورشکست شود تکلیف بیمه عمر و سرمایه گذاری من چه می شود؟

ما در این مقاله به یکی از سوالات خریداران بیمه عمر و سرمایه گذاری در زمینه ورشکستگی شرکتهای بیمه پاسخ می دهیم.

خیلی ها چه در زمان خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری و چه پس از پرداخت تعداد زیادی از اقساط بیمه نامه هایشان، این سوال به ذهنشان می آید که خب بیمه نامه ما بلند مدت است مثلا بیست سال، الان این شرکت بیمه در حال فعالیت است و مشکلی ندارد ولی اگر 17 سال دیگه مشکلات اقتصادی و مدیریتی برایش پیش آید و در بدترین حالت برشکست شود تکلیف بیمه عمر و سرمایه گذاری من چه می شود؟

این یکی از مهمترین دغدغه ای است که مردم از فروشندگان بیمه عمر می پرسند. و باید در پاسخ به این سوال گفت:

الف – طبق ماده 60 قانون تاسیس بیمه مرکزی ج ا ایران در صورت انحلال و یا ورشکستگی یک شرکت بیمه البته با نظارت بیمه مرکزی، بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان نسبت به باقی بستانکاران حق تقدم دارند و البته در میان رشته‌های مختلف، حق تقدم با بیمه عمر و سرمایه گذاری است. این قانون یعنی در صورت منحل شدن شرکت بیمه و یا ورشکستگی، حق‌وحقوق بیمه‌گذاران عمر و سرمایه گذاری در اولویت و رأس تمامی بدهکاری‌های آن شرکت بیمه قرار دارد.

ب – طبق ماده ۷۱ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای که در ایران بر اساس مجوز بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، باید  پنجاه درصد از حق بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری را نزد بیمه مرکزی، بیمه اتکایی نمایند. این بدان معنا است که پنجاه درصد حق بیمه‌ عمر و سرمایه گذاری که از بیمه‌گذاران دریافت می‌شود، به‌حساب بیمه مرکزی واریز می‌شود. بیمه مرکزی هم در قبال دریافت این ۵۰% در صورت ضرر کردن شرکت بیمه و یا هر اتفاقی، به‌صورت اتکایی عمل می‌کند و از ورشکستگی شرکت بیمه جلوگیری می‌کند.

شرکت کارگزاری ماهان فرزام وابسته به شرکت هواپیمائی ماهان به عنوان کارگزار فروش شرکتهای بیمه امکان ارائه مشاوره در تمامی رشته های بیمه ای از جمله انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری را به شما مشتری محترم دارد. برای در یافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 41752303 تماس حاصل نمایید.

چرا باید برای بچه هامون بیمه عمر بخریم؟

 

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
farzaminsurance

farzaminsurance


One thought on “اگر بیمه ورشکست شود تکلیف بیمه عمر و سرمایه گذاری من چه می شود؟”

  1. پرواز گفت:

    ممنون مطلب خییلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *