[rank_math_breadcrumb]

بیمه آتش سوزی | حادثه فقط برای دیگران اتفاق نمی افتد

شما هزینه بسیاری را صرف خرید مایملک خود می نمایید. حال سوال اینجاست که اگر حادثه ای رخ دهد چگونه خسارت وارده را جبران می کنید. اقدامات بسیاری می توان برای افزایش ضریب امنیت انجام داد. با این حال تجربه نشان داده است که حتی استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نیز ضامن امنیت کامل نبوده و نیاز به تمهیداتی است که در صورت وقوع حادثه آتش سوزی و بلایای طبیعی، خسارت وارده به دارایی های شما جبران گردد.

همین چند وقت پیش بود که تیتری در اخبار، ایران را در شوک فرو برد .
پلاسکو آتش گرفت.
ساختمانی که روزگاری از آن به عنوان اولین آسمان خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می شد، آتش گرفته بود و بخش های میانی و بالایی آن در حال تخلیه شدن بودند. مغازه داران بسیاری تلاش می کردند که تمام آنچه که می توانند با خود به همراه ببرند و آتش نشانان نیز به دنبال خاموش کردن آتش آن بودند. در همان ساعات اولیه بسیاری از تولیدی ها آتش گرفته بودند و غیر قابل دسترسی بودند.
درگیر اخبار آن بودیم که خبری ناگوار تر مردم ایران را در سوگ نشاند.
پلاسکو فرو ریخت و آتش نشانان زیادی در زیر آن گرفتار شدند.
مدتی تلاش هایی برای رهایی آتش نشانان صورت گرفت اما
با فرو ریختن پلاسکو آرزوهای بازماندگان نیز فرو ریخته بود و پلاسکو به نمادی برای نا امیدی و شکست آرزوها تبدیل شد.
از تلخی ها و داستان ناگوار زنده بیرون نیامدن آن که بگذریم، مدتی از آن اتفاق گذشت و کاسبان وتولیدکنندگان پلاسکو در پی آن آمدن که مال و دارایی از دست رفته ی خود را بازیابند اما متاسفانه از 600 واحد تولیدی و تجاری فقط 160 واحد بیمه آتش سوزی بودند و مابقی هیچ وقت تصور نمی کردند که درگیر همچین حادثه عظیمی شوند.
هر چقدر هم که این حادثه را دور از خود ببینیم و سعی در فراموش کردن آن کنیم نباید از آن غافل شویم که حادثه فقط برای دیگران اتفاق نمی افتد.
بسیار ساختمان هایی شبیه پلاسکو بودند، که یک شبه به خرابه ای تبدیل شدند و صاحبان آن هیچ موقع نتوانستند به وضعیت قبل خود برگردند.
آتش سوزی حادثه ایست که معمولا پس از مدتی ابعاد آن بزرگ می شود و خسارات بسیاری به افراد وارد می کند که در برخی مواقع جبران ناپذیر هستند. اما این اتفاق زمانی بدتر می شود که بدانیم خساراتی قابل جبران نیز وجود دارند ولی ما به دلیل سهل انگاری خود قادر به جبران آنها نیستیم.
خسارت و جبران دو کلمه ای آشنا در ادبیات بیمه اند که نیاز به بیمه در آتش سوزی رو بیش از همیشه و بیش از هر رشته ی دیگری نشان می دهند
تصور کنید که اموال شما خدای ناکرده آتش گرفته اند، از تمام استرس ها و نگرانی ها و خطرات جانی آن نجات یافته اید. حال چه می کنید ؟ مطمئنا جبران خسارات مالی آتش سوزی سخت و دشوار خواهد بود، حتی اگر از پس آن بر بیایید، خسارت سنگینی متحمل شدین و ضرر مالی زیادی کرده اید.
حال شرایط را به گونه ای دیگر در نظر بگیرید که در اول همین سال اقدام به بیمه کردن خانه خود کردین و مبلغی حدود 15 تا 30 هزار تومن سالانه پرداخت کردین….
بعد از حادثه با کارشناسان بیمه تماس می گیرید و خسارت خود را توضیح می دهین کارشناسان بیمه در اولین فرصت به بازدید می آیند و مبلغی چشم گیر از خسارت شما رو پرداخت میکنند.
این تفاوت داشتن بیمه و نداشتن آن است، با پرداخت مبلغی ناچیز خسارات عظیم ساختمانی جبران می شود.
آتش از گذشته مورد توجه ایرانیان بوده، بسیاری آتش را از چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده جهان می دانستند و بسیاری نیز فوت کردن آتش را برای خاموش کردن توهین به مقدساتشان می دانستند، امروزه نیز سیستم های گرمایشی و پخت و پز در بسیاری از منازل بر پایه گاز و آتش بوده و آتش نقش مهمی در زندگی بشریت ایفا کرده اما این عنصر مهم حادثه های بسیاری را نیز به دنبال داشته از آتش سوزی بزرگ لندن گرفته تا ساختمان پلاسکو هرچقدر که کارای آن بیشتر شده خطرات آن نیز زیاد تر شده باید برای خسارات آن فکری کرد زیرا حادثه فقط برای دیگران اتفاق نمی افتد.
بیمه آتش سوزی | حادثه فقط برای دیگران اتفاق نمی افتد

برای خرید آنلاین بیمه نامه آتش سوزی به سایت بیمه ماهان مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
farzaminsurance

farzaminsurance


One thought on “بیمه آتش سوزی | حادثه فقط برای دیگران اتفاق نمی افتد”

  1. پرواز گفت:

    ممنون مطلب خییلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *