[rank_math_breadcrumb]

بررسی تفاوت های بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای آینده فرزندامون تهیه بیمه عمر و سرمایه گذاری است. در کشوری مانند ژاپن حدود 36% مردم تحت پوشش بیمه عمر هستند که درصد قابل توجهی است.

با بررسی تفاوت های بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر و سرمایه گذاریبه ضرورت داشتن بیمه عمر و سرمایه گذاری پی خواهید برد.
من بارها تفاوت های بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر و سرمایه گذاری را برای خودم بررسی نمودم. متاسفانه اگر مجبور نبودم و امکان داشت به هیچ وقت حاضر نبودم خودم و کارفرمایم مبلغی را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

تامین اجتماعی 2 رویکرد دارد. رویکرد کوتاه مدت و رویکرد بلند مدت.رویکرد کوتاه مدتش اینه که بتونه با دفترچه بیمه برم هزینه های پزشکی خود و خانواده را بدهم که معمولا بخاطر اینکه ارزشی نداره تو خونه جا میگذارم و آزاد پرداخت می کنم. بعدش هزینه های انجام شده را بر میدارم میارم میدهم به بیمه تکمیلی که شرکتم داره و اون هم یک شرکت بیمه خصوصی کامل پرداختش می کنه. پس این رویکرد کوتاه مدت را هم با یک بیمه تکمیلی مربوط به بخش خصوصی تکمیل می کنم نه بیمه تامین اجتماعی.

رویکرد بلند مدت تامین اجتماعی اینه که بعد 30 سال کامل حق بیمه دادن به من یک حقوق پرداخت نماید. شما می دانید که سهم تامین اجتماعی از حقوق ماهیانه ما 30 درصد (7 درصد سهم کارمند و 23 درصد سهم کارفرما) است. من محاسبه کردم اگر معادل این عدد به یک شرکت بیمه خصوصی می پرداختم در پایان مدت قرارداد معادل 8 برابر حقوق تامین اجتماعی به مدت 30 سال بعد می توانم از شرکت بیمه بگیرم.در هر دو رویکرد برنده این مقایسه بیمه عمر و سرمایه گذاری است. تازه بیمه عمر و سرمایه گذاری حداقل 10 تا ویژگی ممتاز دیگر دارد که در گزارش های بعدی در مورد آن صحبت می نمایم که تامین اجتماعی ندارد.

یاسر کارگری

مشاور بیمه ای شما

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
farzaminsurance

farzaminsurance


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *